اوکراین

فرانسه و ایتالیا درباره حمایت نظامی از اوکراین و ارسال تسلیحات به این کشور به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق، با وجود روابط به نسبت پر تنش میان فرانسه و ایتالیا به ویژه درمورد مسئله مهاجران، این دو کشور درباره حمایت نظامی از اوکراین به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری شبکه تلویزیونی ب اف ام، به گفته کاخ الیزه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه در تماسی تلفنی ضمن استقبال از حمایت نظامی مشترک دو کشور از اوکراین، درباره تصمیم مشترک ارسال سامانه دفاع هوایی SAMP/T – MAMBA به آن کشور به توافق رسیدند.

کاخ الیزه گفت که ارسال این سامانه موشکی، نیازهای اولویت بندی شده اوکراین را در این زمینه به طور کامل برطرف می‌کند.

از سویی دیگر، دفتر نخست وزیری ایتالیا نیز اعلام کرد: ملونی بر این موضوع تاکید داشته که برای او مشاهده نشانه‌های ملموس حمایت کامل شورای اروپا از اوکراین در اولویت است.

این مسئله، محور اصلی گفتگوی تلفنی ملونی با مارک روته، کارل نامر و کریاکاس میتسوتاکیس، نخست وزیران هلند، اتریش و یونان نیز بوده است.

به گفته الیزه، مکرون و ملونی درباره دیگر مسائل مورد بحث در نشست بروکسل از جمله تقویت سیاست صنعتی اروپا و مسئله مهاجران هم گفتگو کردند. ایتالیا بر لزوم حل و فصل بحران مهاجرت توسط اروپا بویژه کنترل مرزها تاکید دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    اگر روسیه کیف را هدف قرار دهد حتی بصورت الکی این امر باعث وحشت فراگیر از ارتش روسیه در میان دولتمردان و تخریب کامل روحیه مقاومت در جنگجویان اوکراینی می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس